News - Call of Duty: WWII : Diese Waffen werden endlich geschwächt!

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Die einen wird es freuen, die anderen werden jammern: Sledgehammer Games hat mit dem neuesten Patch einige Anpassungen am Waffen-Balancing in Call of Duty: WWII vorgenommen. Wir sagen euch, was sich ändert.

Der neueste Patch für Call of Duty: WWII dreht sich ganz um Verbesserungen am Waffen-Balancing. Auf Reddit hat der Entwickler des First-Person-Shooters die Änderungen bekannt gegeben, die euch demnächst erwarten. Dabei nahm sich Sledgehammer Games offenbar die Kritik der Community zu Herzen. Vor allem Sniper sind von den Anpassungen betroffen: Künftig dauert es länger, mit Scharfschützengewehren anzuvisieren. Das Quick-Scoping wird dadurch leicht generft.

Das ist jedoch nicht die einzige Waffe, die sich das neueste Update vorknöpft. Maschinenpistolen feuern nun flotter als Gewehre, während letztere fortan schneller als Leichte Maschengewehre. Dadurch sollen sich die einzelnen Stile und Klassen deutlicher voneinander unterscheiden. Nachfolgend haben wir für euch die vollständigen Patch-Notes für Call of Duty: WWII zusammengefasst:

Gameswelt News - Sendung vom 23.02.2018
Gameswelt News vom 23.02.2018: Call Of Duty: WWII, Angry Birds, Warhammer: Vermintide II und Metal Gear Survive.

ADS TRANSITION TIMES/ADS FROM SPRINT TIMES/ADS SPRINT OUT TIMES:

SMGs

  • Buffed base ADS times and buffed ADS in from sprint times (ADS sprint out times match ADS from sprint times)

Rifles

  • Buffed base ADS transition times, but not ADS from sprint times/ADS sprint out times, in an effort to maintain a difference between the SMG and AR class playstyles

Snipers: Kar98k and M1903

  • Nerfed ADS transition times (a slight quickscoping nerf)

LMGs

  • Buffed base ADS times

WEAPONS:

MP-40

  • Buffed recoil in an effort to have a more competitive SMG on par with the PPSh-41

FG 42

  • Nerfed fire rate so that the damage output is more in line with other weapons in its class

SVT-40

  • Buffed recoil in an effort to make it more manageable to shoot down range and give a better contrast to the M1 Garand
  • Nerfed hip spread to match the M1 Garand's in an effort to decrease the ability to quickly kill opponents at closer ranges

M1A1

  • Buffed fire rate in an effort to make it a more competitive choice amongst the other rifles (still slightly slower than the Gewehr 43)

Gewehr 43

  • Buffed fire rate in an effort to make it a more competitive choice amongst the other rifles (still slightly faster than M1A1)
  • Buffed recoil (closer to that of M1A1)
  • Buffed clip size to be 12 rounds per clip instead of 10

M30 Luftwaffe Drilling

  • Buffed damage per pellet to be on par with the recent Sawed-Off Shotgun changes so that this shotgun now has a more automatic 2-shot kill and a slightly more forgiving one-shot kill
  • Buffed shotgun damage range, so that it's now more feasible to finish off an opponent who didn't die from a rifle bullet
  • Buffed ADS spread to allow for greater accuracy when shooting enemies that are outside of the obvious shotgun range (while ADS)

Toggle Action

  • Buffed clip size to be 8 shots per clip instead of 6 in an effort to allow players to have more success with this weapon
  • Nerfed ADS spread to be on par with other shotguns (besides the M30)

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