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News - Cyberpunk 2077 : Patch 2.01 bringt bessere Performance und weniger Bugs

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Da haben wir vor Kurzem noch darüber spekuliert, wann Patch 2.01 für Cyberpunk 2077 veröffentlicht wird, und schon ein paar Tage später liefert CD Projekt RED ordentlich ab. Patch 2.01 kümmert sich hauptsächlich um diverse Probleme mit Quests und um die Performance vor allem im neuen Gebiet Dogtown.

Wie die Entwickler im Vorfeld bereits bekannt gegeben haben, wurde sich unter anderem der fehlerhaften Spielstände auf der Playstation aufgrund limitierter Dateigröße angenommen. Bereits kaputte Spielstände sind zwar nicht mehr zu retten, aber immerhin sollte der Fehler bei neuen Saves nicht mehr auftreten.

Hervorzuheben ist auch die Unterstützung von Phantom Liberty in CD Project REDs eigenem Moddingtool REDmod. Dadurch können Spieler jetzt kostenlos Mods für die neue Erweiterung basteln.

Darüber hinaus gibt es unzählige Änderungen an Quests und Optimierungen für PC und Konsolen. Wir haben euch mal die Highlights der Patchnotes rausgesucht, die komplette Liste inklusive der Verbesserungen der Aufträge findet ihr direkt auf der offiziellen Cyberpunk-Website.

Gameplay
• Made it possible to properly switch to Arm cyberware by cycling through weapons.
• Addressed an issue that could cause V to become invulnerable to all damage.
• A wrecked NCPD cruiser without wheels won't be patrolling the streets of Night City anymore.
• Fixed an issue where some obsolete mods in the Inventory and Stash weren't properly exchanged for a new weapon mod.
• Fixed an issue where weapons obtained pre-Update 2.0 could have a Tier that's too high when compared to the player's level.
• Removed various obsolete Crafting Specs.
• Disassembling a Budget Arms Slaught-O-Matic will now give 1 crafting component.

PC-specific
• Fixed an issue where the UI could show controller inputs when playing on keyboard and mouse.
• Players unable to get achievements due to an issue that prevented Phantom Liberty achievements from unlocking on PC before a backend fix implemented on the day of the release will have them retroactively unlocked on GOG and Steam after loading a save from that playthrough. For the Epic Games Store, the issue is still under investigation.
• Fixed an issue where, after installing Update 2.0 but not the expansion on GOG, a pop-up saying "Phantom Liberty downloaded - please return to the main menu to access new content" could appear in the in-game menu.
• Improved image quality of DLSS Ray Reconstruction in the Ultra Performance setting.

Console-specific
• Addressed the issue of corrupted saves on PlayStation by increasing the maximum save file size limit. Note: this won't fix saves corrupted before the update.
• Fixed an issue where launching the game without an internet connection would prompt the player to log into GOG My Rewards again.

Miscellaneous
• Vehicle radio volume has been adjusted so it's no longer too quiet compared to other sounds in the game. If you've turned down the volume of other sounds in order to better hear the radio, you may want to re-adjust the volume before you continue playing.

REDmod
• Fixed an issue where tweak mods would not compile in REDmod.
• Added Phantom Liberty support to REDmod.

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