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News - Cyberpunk 2077 : Großer Patch veröffentlicht - aber Probleme bleiben

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CD Projekt RED und auch die Fans hätten sich sicherlich einen deutlich besseren Start von Cyberpunk 2077 vorstellen können. Jetzt haben die Entwickler einen umfassenderen Patch veröffentlicht, doch die zahlreichen Probleme gehören trotzdem längst nicht der Vergangenheit an.

CD Projekt RED hat das Update auf Version 1.10 zu Cyberpunk 2077 veröffentlicht. Dabei verspricht man neben zahlreichen Problembehebungen vor allen Dingen auch Stabilitätsverbesserungen auf der PlayStation 4 - doch trotzdem ist nun nicht gleich alles Gold was glänzt.

Was liefert das Update konkret? Viele der bemängelten Probleme, Absturzursachen und Quest-Probleme sollen in Version 1.10 angegangen werden. Abstürze sollen dadurch seltener vorkommen und Spielmechaniken, die vorher hakten, sollen nun funktionieren. Insbesondere auf der PS4 soll der Titel nun lauffähiger sein. Dafür müsst ihr 16,9 GB an Daten durch eure Leitung jagen. Das komplette Patch-Log könnt ihr euch weiter unten im Anschluss an die eigentliche Meldung zu Gemüte führen.

Ist damit nun endlich alles gut in Cyberpunk 2077? Die Antwort darauf lautet wohl leider Gottes: Mitnichten! Auch nach dem Patch-Release mehren sich die Beschwerden und unzufriedenen Stimmen unter Fans. Selbst nach dem Update soll es demnach immer noch verstärkt zu Systemabstürzen kommen. Einige Spieler äußern sogar, dass die Häufigkeit von Abstürzen nach der Installation von Version 1.10 sogar zugenommen hätten.

Wie es sich in der Realität tatsächlich darstellt, bleibt abzuwarten und ist gegenwärtig unklar. Es gibt auch Spieler, die Cyberpunk 2077 komplett durchgespielt haben, ohne einen Absturz über sich ergehen lassen zu müssen. Der ein oder andere Gamer mag daher wohl auch zur Übertreibung neigen, was die Häufigkeit der Abstürze betrifft. So oder so: Auf CD Projekt RED wartet offenkundig noch viel Arbeit - Update auf Version 1.10 hin oder her.

Konkret lesen sich die englischsprachigen Patch-Notes wie folgt:

Stability

Various stability improvements including:

  • Memory usage improvements in various systems within the game: characters, interactions, navigation, in-game videos (news, tv, etc.), foliage, laser effects, minimap, devices, AI, street traffic, environmental damage system, GPU-related, and more.
  • Various crash fixes (related to, among others, loading saves, game opening/closing and Point of No Return).

Quests/Open World

  • Fixed an issue where calls from Delamain would end immediately and seem like they cannot be picked up in Epistrophy.
  • Fixed an issue where players would not receive calls from Delamain when approaching relevant vehicles in Epistrophy.
  • Fixed an issue where the objective could get stuck on "Answer the call from Mr. Hands" in M'ap Tann Pèlen.
  • Fixed an issue where Judy could teleport underground in Pyramid Song.
  • Fixed an issue where it would be impossible to talk to Zen Master in Poem of The Atoms.
  • Fixed an issue where Takemura wouldn't call in Down on the Street.
  • Fixed an issue where Jackie could disappear in The Pickup.
  • Fixed an issue where it could be impossible to get out of the car in The Beast in Me: The Big Race.
  • Fixed an issue where players could stop receiving calls and messages after moving too far away from A Day In The Life area.
  • Fixed an issue where opening the package wouldn't update Space Oddity.
  • Retro-fixed the saves affected by a rare issue where speaking to Judy in Automatic Love would be impossible due to an invisible wall. The underlying issue is under investigation.
  • Fixed an issue that prevented players from collecting the reward in Gig: Freedom of the Press. The quest will auto-complete for those who could not collect the reward previously, and the reward will be provided automatically.
  • Fixed an issue where Delamain would remain silent throughout Epistrophy if the player initially refused to help him.

UI

  • Fixed an issue where prompt for exiting braindance could be missing.
  • Removed an invalid item from loot.

Visual

  • Fixed an issue where a grenade's trajectory could be displayed in photo mode.
  • Fixed particles' hue appearing pink when viewed close up.
  • Fixed cars spawning incorrectly in Reported Crime: Welcome to Night City

Achievements

  • Fixed an issue where completing one of the assaults in progress in Santo Domingo would sometimes not contribute towards progression for The Jungle achievement, preventing its completion.

Miscellaneous

  • Addressed the issue responsible for saves getting oversized (related to the modifier indicating if the item is crafted), and trimmed the excess size from already existing saves.
  • Fixed an issue where input could stop registering upon opening the weapon wheel and performing an action.
  • Fixed an issue where the "Continue" button in the Main Menu could load an end game save.

PlayStation-specific

  • Performance optimization of crowds on PlayStation 4 Pro and PlayStation 5.
  • Various crash fixes on PlayStation 4.
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